Keywords
Arte colonial
How to Cite
Bargellini, Clara. 1999. “La Pintura Sobre lámina De Cobre En Los Virreinatos De La Nueva España Y Del Perú”. Anales Del Instituto De Investigaciones Estéticas 21 (74-75):pp. 79-98. https://doi.org/10.22201/iie.18703062e.1999.74-75.1880.
Abstract
The importance of painting on copper is revealed in this study by Clara Bargellini. The technique was transmitted to the Americas from Italy and Flanders and the paintings transmitted a great variety of compositional elements ranging from iconographic motifs to effects of light. This study demonstrates that, in addition to prints, paintings on copper also caused a strong impact on art. Thanks to the availability of copper in America, especially in New Spain, this technique flourished there. This kind of painting had a great demand and motivated the production of different objects ranging from easel paintings to nuns’ badges.Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
- Clara Bargellini, Los canteros de la Catedral de Sevilla, de Juan Clemente Rodríguez Estévez , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XX, número 73, año 1998
- Clara Bargellini, L'Academie des Beaux-Arts de Madrid, de Claude Bedat , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIV, número 53, año 1983
- Clara Bargellini, New World Orders: Casta Painting and Colonial Latin America, compilación de Ilona Katzew , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIX, número 70, año 1997
- Clara Bargellini, Spanish Jesuit Churches In Mexico's Tarahumara, de Paul M. Roca , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIV, número 54, año 1984
- Clara Bargellini, Crouch, Dora P., Carr, Daniel J. Y Mundigo, Axel I., Spanish City Planning In North America , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIV, número 55, año 1986
- Clara Bargellini, Nuevos documentos sobre Gabriel José de Ovalle y algunas consideraciones acerca de la apreciación de la pintura novohispana , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXIII, número 78, año 2001
- Clara Bargellini, Schuetz Tucson, Mardith, Architectural Practice In Mexico City, A Manual Of Journeyman Architects Of The Eighteenth Century , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XV, número 59, año 1988
- Clara Bargellini, Palmer, Gabrielle G., Sculpture In The Kingdom Of Quito , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XV, número 59, año 1988
- Clara Bargellini, Fane, Diana, Convergin Cultures: Art And Identity In Spanish America , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XVIII, número 69, año 1996
- Clara Bargellini, Frederick Edwin Church, Sor Pudenciana y Andrés López , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XVI, número 62, año 1991
Similar Articles
- Juan Pablo Cruz Medina, The Quito Nativity, a Polysemic Iconography , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLIV, número 121, año 2022
- Elsa Minerva Arroyo Lemus, The Murals of Tlayacapan , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLI, número 115, año 2019
- Adolfo Martínez Romero, Reports on Three Apostolate Paintings of the First Third of the Eighteenth Century Found in the City of Durango , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLI, número 115, año 2019
- Anahí Luna, The Captive Eye. Ornamentation and Marquesan Tattos in the Work of Miguel Covarrubias , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Suplemento 116-1/2020
- Ioannis Mouratidis, Participatory Space and the Spectatorship in the Museum. A Problem and an Answer about the Use of Today’s Exhibition Space , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLII, número 116, año 2020
- Arturo Aguilar Ochoa, José Manzo y Jaramillo, artífice de una época (1789-1860) , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLII, número 116, año 2020
- Edgar Mauricio Ulloa, Grotesque Migration Routes to 16th-century Art in New Spain: The Case of Luis Lagarto , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLIV, número 121, año 2022
- Arturo Aguilar Ochoa, The Conservative View of the Conquest and the Independence of Mexico, in the Series of Lithographs “Historia Mexicana” by Michaud and Thomas, 1848-1849 , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLIV, número 121, año 2022
- Teresa Eckmann, Julio Galán’s Camp-Cursi-Kitsch and Lo Popular: Gender-Expansion and Cultural Inclusion , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLIV, número 121, año 2022
- Álvaro Recio Mir, Luis Violante’s three Exams as a Master Coachbuilder (Mexico, 1803): ¿Inept or Extraordinary? , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLIII, número 119, año 2021
You may also start an advanced similarity search for this article.