Keywords
Arte colonial
How to Cite
Cuadriello, Jaime. 1996. “El Poder Universal De Cupido. Otto Vaenius Y Jan Van Kessel, Emblemistas Amorosos”. Anales Del Instituto De Investigaciones Estéticas 17 (68):pp. 5-42. https://doi.org/10.22201/iie.18703062e.1996.68.1766.
Abstract
In the mid of the seventeenth century, Jan van Ressel I painted The Universal Power of Cupid, based on print of Otto Vaenius, dated half a century earlier. The painting shares the Neopiatoníc ínspiration of the print, however Van Kessel~ work is more sensual and opti mistic. It also incorporates clearly new elements: for example, a preoceupation with exofic landscape related to Flemish paíntíng. This article identifies and explains the embk,matic and literary sources of the artists.Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
- Jaime Cuadriello, Figure, Sign and Contrivance: The "Eight" of the Virgin of Guadalupe , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXXIX, número 110, año 2017
- Jaime Cuadriello, José Juárez, recursos y discursos del arte de pintar, de Nelly Sigaut , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXIV, número 80, año 2002
- Jaime Cuadriello, Father Clavijero and the Tongue of St. John of Nepomuk , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXXIII, número 99, año 2011
- Jaime Cuadriello, Mis recuerdos, de Alfredo Carrasco , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIX, número 71, año 1997
- Jaime Cuadriello, Tresguerras, el sueño y la melancolía , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XX, número 73, año 1998
- Jaime Cuadriello, Las formas y los días. El barroco en Guatemala, de Mario Monteforte Toledo , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XVI, número 64, año 1993
- Jaime Cuadriello, Santiago Sebastián, 1931-1995 , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XVII, número 66, año 1995
- Jaime Cuadriello, Presentación , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXXIII, número 99, año 2011
- Jaime Cuadriello, Political Exiles /Banishments and Artistic Affinities of Fray Manuel de San Juan Crisóstomo Nájera, 1803-1853 , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLVI, número 124, año 2024
- Jaime Cuadriello, Francisco de la Maza, Cartas barrocas desde Castilla y Andalucía, por Jaime Cuadriello , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Suplemento 123-1/2023
Similar Articles
- Jaime Cuadriello, José Juárez, recursos y discursos del arte de pintar, de Nelly Sigaut , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXIV, número 80, año 2002
- Mina Ramírez Montes, En defensa de la pintura. Ciudad de México, 1753 , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXIII, número 78, año 2001
- Inmaculada Rodríguez Moya, El llanto del Águila Mexicana: los jeroglíficos de las reales exequias por la reina Bárbara de Braganza en la Catedral de México, 1759 , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXVIII, número 88, año 2006
- Emily Umberger, Bac On The Border , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXIX, número 91, año 2007
- Francisco De la Maza, Historia del arte hispanoamericano, de Diego Angulo Íñiguez , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen VII, número 26, año 1957
- Manuel Toussaint, Fuentes para la historia del arte hispanoamericano, de Enrique Marco Dorta , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen V, número 20, año 1952
- Ricardo Toledo Palomo, Aportaciones del grabado europeo al arte de Guatemala , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen IX, número 35, año 1966
- Manuel Romero de Terreros, El arte de la imaginería en el Río de la Plata, de Adolfo Luis Ribera y Héctor Schenone , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen V, número 18, año 1950
- Jorge Alberto Manrique, Artificio del arte. Estudio de algunos relieves barrocos mexicanos , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen VIII, número 31, año 1962
- Xavier Moyssén, Primera exposición del profesor del arte de pintor, escultor y dorador: Juan Pedro López. 1724-1787, de Alfredo Boulton , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen IX, número 33, año 1964
<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>
You may also start an advanced similarity search for this article.