Keywords
Arte contemporáneo
How to Cite
De los Reyes, Aurelio. 2012. “Eisenstein Y Orozco: Una relación De Mutua admiración”. Anales Del Instituto De Investigaciones Estéticas 24 (80):pp. 129-146. https://doi.org/10.22201/iie.18703062e.2002.80.2106.
Abstract
Eisenstein’s sentimentally romantic temperament led him to idealize his relationship with Orozco. Documents previously unknown to researchers shed light on the birth of the friendship between the two artists, born of a mutual admiration for each other’s work. The article traces the course of the acquaintance from an idealized failure to meet to the only encounter that actually took place between them, in the city of New York, and on to Eisenstein’s return to Moscow, his film about Mexico unfinished.Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
- Aurelio De los Reyes, Gabriel Veyre y Fernand Bon Bernard, representantes de los hermanos Lumière, en México , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XVII, número 67, año 1995
- Aurelio De los Reyes, La música en el cine mudo , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIII, número 51, año 1983
- Aurelio De los Reyes, Tesis de posgrado en historia del arte , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XVII, número 66, año 1995
- Aurelio De los Reyes, Romualdo García, un fotógrafo, una ciudad, una época, de Claudia Canales , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIII, número 51, año 1983
- Aurelio De los Reyes, Los Futuristas y El Cine , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XVI, número 64, año 1993
- Aurelio De los Reyes, Una lectura de diez obras de género chico mexicano del porfirismo , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIV, número 54, año 1984
- Aurelio De los Reyes, Cómo nacieron los cines , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIII, número 50 Tomo 2, año 1982
- Aurelio De los Reyes, Los Contemporáneos y el cine , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIII, número 52, año 1983
- Aurelio De los Reyes, Informes de Adolfo Best Maugard al jefe de Departamento de Bellas Artes de la Secretaría de Educación Pública sobre su trabajo de supervisión y censura a Sergei Eisenstein durante el rodaje de ¡que viva Mexico! en 1930 , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXIV, número 81, año 2002
- Aurelio De los Reyes, El nacimiento de ¡que Viva México! de Serguei Eisenstein: conjeturas , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXIII, número 78, año 2001
Similar Articles
- Arturo Aguilar Ochoa, The Conservative View of the Conquest and the Independence of Mexico, in the Series of Lithographs “Historia Mexicana” by Michaud and Thomas, 1848-1849 , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLIV, número 121, año 2022
- Rita Eder, Miguel Covarrubias , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Suplemento 116-1/2020
- Verónica Uribe Hanabergh, Painting Noise with Silence , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLI, número 115, año 2019
- Rafael Ángel García-Lozano, Little-known Works of Florentino Trapero. The Hidden Track of the Sculptor , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLIV, número 120, año 2022
- Pilar Suescún Monroy, Beyond the Limits: Latin America and the History of Photography , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLIV, número 121, año 2022
- Las editoras, Presentación , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLIV, número 121, año 2022
- Javier Ares Yebra, Igor Stravinsky in Mexico (1940-1961). Reception and Influence in the Spanish Musicians of the Exile: The Case of Jesús Bal y Gay , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLIII, número 118, año 2021
- María Fukelman, Contributions to the Study of the Free Theater of Buenos Aires (1944-1947) , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLII, número 117, año 2020
- Jorge Lopera Gómez, Juan Gonzalo Betancur Betancur, Nonuya Worldview and Postcolonial Image in Colombian Art: a Look at the Work of Abel Rodríguez , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXXIX, número 111, año 2017
- Blanca Gutiérrez Galindo, Bernhard Heisig and the Process of “Coming to Terms” with the National Socialist Past , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXXIX, número 111, año 2017
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
You may also start an advanced similarity search for this article.