Keywords
Arte contemporáneo
How to Cite
De los Reyes, Aurelio. 2012. “Eisenstein Y Orozco: Una relación De Mutua admiración”. Anales Del Instituto De Investigaciones Estéticas 24 (80):pp. 129-146. https://doi.org/10.22201/iie.18703062e.2002.80.2106.
Abstract
Eisenstein’s sentimentally romantic temperament led him to idealize his relationship with Orozco. Documents previously unknown to researchers shed light on the birth of the friendship between the two artists, born of a mutual admiration for each other’s work. The article traces the course of the acquaintance from an idealized failure to meet to the only encounter that actually took place between them, in the city of New York, and on to Eisenstein’s return to Moscow, his film about Mexico unfinished.Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
- Aurelio De los Reyes, Gabriel Veyre y Fernand Bon Bernard, representantes de los hermanos Lumière, en México , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XVII, número 67, año 1995
- Aurelio De los Reyes, La música en el cine mudo , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIII, número 51, año 1983
- Aurelio De los Reyes, Tesis de posgrado en historia del arte , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XVII, número 66, año 1995
- Aurelio De los Reyes, Romualdo García, un fotógrafo, una ciudad, una época, de Claudia Canales , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIII, número 51, año 1983
- Aurelio De los Reyes, Los Futuristas y El Cine , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XVI, número 64, año 1993
- Aurelio De los Reyes, Una lectura de diez obras de género chico mexicano del porfirismo , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIV, número 54, año 1984
- Aurelio De los Reyes, Cómo nacieron los cines , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIII, número 50 Tomo 2, año 1982
- Aurelio De los Reyes, Los Contemporáneos y el cine , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIII, número 52, año 1983
- Aurelio De los Reyes, Informes de Adolfo Best Maugard al jefe de Departamento de Bellas Artes de la Secretaría de Educación Pública sobre su trabajo de supervisión y censura a Sergei Eisenstein durante el rodaje de ¡que viva Mexico! en 1930 , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXIV, número 81, año 2002
- Aurelio De los Reyes, El nacimiento de ¡que Viva México! de Serguei Eisenstein: conjeturas , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXIII, número 78, año 2001
Similar Articles
- Ana Isabel Pérez Gavilán, Chavez Morado destructor de mitos. Silencios y aniquilaciones de la ciudad(1949) , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXVII, número 87, año 2005
- María Isabel Baldasarre, Representation and Self-representation in Argentine Art: Early Twentieth-century Artists’ Portraits , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXXIV, número 100, año 2012
- Eduardo Maldonado Villalobos, The Body that Dwells in the Image in the Installation. Paracaidista Av. Revolución 1608 bis, by Héctor Zamora , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XL, número 112, año 2018
- Alejandro Aranda Ruiz, The Other Body of the City. Uses and Functions of the Coat of Arms of Mexico City from the Viewpoint of its City Council (1523-1629) , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XLIV, número 120, año 2022
- Teresa Eckmann, Javier De La Garza And Alejandro Arango: Reevaluating Signs Of Identity , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXVII, número 86, año 2005
- Daniel Garza Usabiaga, Anthropology as Science, Anthropology as Politics: The Lessons of Franz Boas in Wolfgang Paalen’s Amerindian Number of DYN , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XXXIII, número 98, año 2011
- Ida Rodríguez Prampolini, Propuesta para un arte al servicio del pueblo , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XIII, número 45, año 1976
- Julieta Ortiz Gaitán, Historia y Testimonios. Galería de Arte Mexicano, Delmari Romero Keith , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XV, número 58, año 1987
- Clara Bargellini, Diego Rivera en Italia , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XVII, número 66, año 1995
- Charity Mewburn, Oil, Art, And Politics. The Feminization Of Mexico , Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas: Volumen XX, número 72, año 1998
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
You may also start an advanced similarity search for this article.