Volumen XLVI, número 125, año 2024
Volumen XLVI, número 125, año 2024

T. J. Clark declaró que una historia del arte contemporánea centrada en buscar lo nuevo estaría perdiendo de vista que buena parte de la historia producida en el siglo XIX  ya contenía las claves de una práctica radical de la disciplina.


Articles

Paulo Masella
9-36
El ocultamiento de imágenes eróticas en la historia del arte: una investigación inspirada en las pinturas rupestres del sitio arqueológico brasileño de Serra da Capivara
PDF XML (Español (España))
Eduardo Candelaria Ampacún
79-118
The Dhayemlaab: an Approach to the Mnemonic Operativity of the Plastic and Figurative Components of the Sacred Garment of the Teenek Women
PDF (Español (España)) XML (Español (España))
Aban Flores Morán, Eugenio Martín Torres Torres
119-159
The Epigraphs of the Conventual Mural Painting of the Central Highlands in New Spain (16th century)
PDF (Español (España)) XML (Español (España))
Laura Illescas Díaz
161-195
The New Spain Baroque Festival: The Study of Ephemeral Architectures through the Gazeta de México at the Dawn of the Modern Age
PDF (Español (España)) XML (Español (España))
Juan de Lara
197-215
The “Coco” of Vigo: The Chocolate Cup of the Battle of Rande, 1702
PDF (Español (España)) XML (Español (España))
Eva Mayo
217-248
Approach to the Artist’s Book from the Debates Around the Reception of the Work
PDF (Español (España)) XML (Español (España))
María Fukelman
249-283
Just a Compendium of Good Intentions: The Link Between the Argentine Federation of Independent Theaters and the Uruguayan Federation of Independent Theaters through the Study of Internal Documentation
PDF (Español (España)) XML (Español (España))
Alexa, Eleocadio Martínez Silva
285-308
Camp as a Detonator of Dramatic De-fusions: Liberation and Cynicism in Postmodernity
PDF (Español (España)) XML (Español (España))